سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : یادداشت ثابت - جمعه 92/7/6 | 12:20 صبح | نویسنده : احیاگران عید بزرگ غدیر دولت آباد*قنبر حیدری*

 

احیای عید بزرگ غدیر خم وظیفه ای واجب بر گردن همگان

 

با گذری بر صفحات پر عبرت تاریخ و با نگاهی عمیق به وقایع آن انسان در می یابد که چه وظیفه خطیری بر دوش همگان از اول تا کنون بوده است و هر آنکه در احیای این وظیفه تلاش نموده است موفق سربلند و پیروز بر آمده  و سلمان ها و اباذرها و مقدادها و عمارها شده اند و هر آنکه در احیای این وظیفه از پای نشسته و اهمیت زیادی نداده و نعوذ بالله گاهی کار شکنی کرده ، سرافکنده و خار و ذلیل و اهل آتش بوده و طلحه و زبیرها و کعب الاحبارها و سعد بن قیس ها و دیگر منافقین شده اند . و آن امر چیزی جز ولایت و امامت و امارت مسلمین نیست که بارزترین و رساترین و دشمن شکن ترین آنها مسأله اساسی غدیر خم است.

واحیای این امر ولایت وظیفه ای همگانی و جهان شمول است همانطور که در بیانات درر بار پیامبر اکرم آمده است که :

فَلیُبَلِّغ الحَاضِرُ الغَائِبَ وَ الوَالِدُ الوَلَدَ اِلَی یَومِ القِیَامَةِ

پس ندای غدیر را حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت باید برسانند.

و همین گفتار و وظیفه ای که از جانب پیامبر بر دوش مردم آمده بود و از طرفی اهمال و سهل انگاری و از پا نشستن مردم و گوش به فرمان پیامبر در تبلیغ این امر نبودن باعث شد که جگر گوشه و پاره تن او یعنی زهرای مرضیه خطاب به این امت بفرماید :

وَا اَسَفَاه أَنَسِیتُم قَولَ رَسُولِ اللـَه یَومَ غَدِیرِ خُمٍّ: مَنکُنتُ مَولَاهُ فَعَلِیٌّ مَولَاهُ ؟!

چقدر اسفناک است آیا سخن رسول خدا را د روز غدیر خم فراموش کردید که فرمود : هر کس من صاحب اختیار و مولای او هستم این علی مولا و صاحب اختیار اوست ؟؟!!

پس باید قدری به خود بیاییم که نکند ما هم گفتار پیامبر را در روز غدیر خم درباره احیای امر ولایت و فراموش کرده باشیم ؟! نکند ما هم فردای قیامت شرمنده زهرای مرضیّة سلام الله علیها باشیم ؟! نکند ما هم به ندای مظلومیت این مظلوم بزرگ عالم گوش نداده و و از او دفاع نکرده باشیم؟!

 




  • گسیختن
  • تازیانه
  • کارت شارژ همراه اول